Det här med att visa leg...

...på systemet är ju när man är nära 30 år fyllda är ytterst genant.

Jag langar upp mitt leg innan de hinner vråla över hela systembolaget att de omöjligt kan sälja till mig om de inte får bevis för att jag passerat 19 års ålder. Som om inte 3 ungar och mina mörka ringar under ögonen vore bevis nog?

För min vän Natalies pojkvän gick det väldigt illa på systemet sist. Han gjorde som jag, langade upp legimitationen och började skyffla ner varorna i påsen, när expediten vrålar för full hals;

Expedit: Det här är INTE du!

Pojkvännen: Är det visst!

Expedit: Är det ju inte!

Pojkvännen: Är det visst!

Expedit: Inte!

Pojkvännen: Men vem tusan skulle det annars vara?!

Expedit:
Så du menar att du heter Natalie och egentligen har långt mörkt lockigt hår?!


Ha ha ha! Det gäller ju att ta med sig rätt plånbok oxå när man ska utsätta sig för förnedrande konfrontationer framför alkisarna som för övrigt stod och flabbade åt den djupt förödmjukade pojkvännen.

Läs Natalies blogg hääär

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0