Lite geografi till tårtan



Laura och Kristian hade specialdesignat sin bröllopstårta på ett fiffigt sätt;





Laura har sina rötter i Schweiz och Italien, Kristian står för det blå-gula. Gott och lärorikt, tänk om geografitimmarna hade presenterats så här i skolan. Då kanske jag inte hade behövt gåggla upp hur Schweiz stavas...?

För att undvika att tårtorna skulle se ut som mindre inbördeskrig när gästerna kört tårtspaden i dem, stod en kock och skar tunna prydliga skivor av tårtan, så inte alls rock´n´n roll, men jag och min bordsherre (Kristians bror) överlistade.

Vi gick och tog idel nya tallrikar och fick på så vis fler bitar. Ha!

Jag gillar att min reptilhjärna, oavsett hur förgiftad den än är av alkohol, alltid kan tänka knivskarpt när det gäller att fånga tårta.


Lyckligt ovetandes om att tårtan snart tar slut...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0