En storstilad dag på stan

Idag var jag ute och rastade min vän Maja i Nynäshamn.

Min nyrastade vän Maja

Hon har nämligen sålt sin bil och sitter numera hemma som en oknullad gammal nucka i lägenheten omgiven av vita korgstolar och kattsand.  Självklart ville jag befria henne från detta destruktiva levende. Så vi gjorde varvet i Nynäs. För er som inte vet så är varvet; 1) Hemtex 2) Lindex 3) En annan liten affär som säljer kläder i från Vila och Vero Moda som jag aldrig minns namnet på.

Hade vi velat glassa ordentligt hade vi även kunnat titta in i stadens Konsum butik och sedan gått in och köpt alkohol på det lilla Systembolaget. Men det gjorde vi inte. MEN vi besökte den lilla djuraffären och där minsann föll mina trånande ögon på den här helt fantastiska hundbarnvagnen, spana in!


Tänk att få stoppa ner lilla Ludde i en sån! Nu är ju målgruppen framförallt lata och feta hundar, och inte hurtbullshundar som lille Ludde. Men ändå. När han blir gammal så kan ni fethaja att han kommer att få beundra världen ifrån denna lyxkärra som fiffigt nog hade lattehållare och mobilfack, bättre utrustad en Hugos vagn med andra ord.

Nu är jag iaf. hemma efter dagens strapatser. Barnen har lekt krig inomhus med sina vänner nu på eftermiddagen. Om man blivit dödad skulle man lägga sig ner raklång på golvet och räkna till 10 långsamt. Vet ni hur sjukt lockande det var att få såsa ihop död på golvet med tanke på hur galet mycket de här krigsförbrytarna skrek och härjade.

My God, hade bytt ut mina barn mot guldfiskar utan att tveka idag om någon frivillg hade erbjudit mig en sån deal. Men nu har barnen lugnat ner sig, så jag har stängt av ugnen där jag hade storstilade planer på att stoppa in huvudet lite diskret...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror inte ni har gasugn - så det lönar sig inte att sticka in huvudet där!! Möjligen bränner du dig! Och vem ska då ta hand om min stackars son???/Kram

2011-01-12 @ 12:36:47
Postat av: Chaffismorsa

Men, din nyrastade vän är ju min vän. Mysko... :)

2011-01-12 @ 16:00:19
URL: http://chaffismorsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0