Jag är benådad!



Eftersom att Nynäshamn har det här på sitt samvete

" 36.5% av alla elever klarar godkänt gränsen"

OBS! På fullt allvar, inte ens 37% klarar högstadiet!! Så har jag gruvat mig för hur fasen mina barn ska kunna lära sig läsa och räkna.

Förslag 1)
Jag hemundervisar dom själv och ger dom en slags mode och kändis utbildning som dom säkert har nytta utav.

Förslag 2) Jag sitter med Casper i klassrummet och försäkrar mig om att han lär sig det han ska.

MEN nu finns det, om ni vågar tro mig, ett ännu bättre förslag.

Vi fick ett mail idag från en lirare som äntligen har tagit tag i det som vi Villa och Chartersemester familjer (vilket diskret uttryck för att inte trampa nån på tårna) har önskat oss så länge.

2012 kommer de att öppna en privat elitskola i Nynäs, där lärare och elever i stället för att tända eld på varandras hår och träna på könsord kommer att rikta våra gullungar mot Wall Street och göra dem till små pedanta genier inom naturvetenskap och microtekniska it-lösningar.

Vet ni vart denna gudabenådade skola ska ligga?
Här! Fucking här hos oss!
Killarna kommer att kunna hoppa i skoluniformen och jogga till plugget. Sug på den era kommunala snorungar.

Ha!

Nä, jag tar tillbaka det där om kommunala snorungar. Jag älskar alla typer av ungar. Felåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0