Varför bor man i Stockholm?

Jag har siktat in mig på ett nytt hus. 3.5 miljoner kronor ska de ha för 4 sovrum och två badrum fördelat på 180 kvm. 180 kvm tänker ni som inte bor i Stockholm, det är ju pyttelitet för en trebarnsfamilj. Jo tack, jag vet.

Stockholm är som ni säkert vet den 4:e dyraste staden i hela världen att köpa bostad i.

Helt obegripligt för mig, snö, slask, regn, och fem veckor med, i bästa fall, sol, ska det vara en plats man vill betala flera miljoner för att få bo på? Så låt oss ta en titt på övriga Sveriges bostäder. Där man har råd att både bo och köpa mat till sina barn...



För 900 000:- kan du få den här kåken på 582 kvm i Småländska Vetlanda



En kåk med gudomliga möjligheter på ca 500 kvm strax nedanför Hässleholm och en prislapp på 700 000:-



Utanför Hudiksvall finnes detta Viller-Villa-Kulla Hus på 510 kvm till en nätt prislapp på 875 000:-

Ska vi göra det tillsammans? Lämna Stockholm och lyxa oss med hus stora nog att rymma 30 studenter i Stockholm? Lockande tanke...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska ju helst ha ett jobb, för att kunna köpa dessa "billiga" hus och som du vet är arbetslöshen stor i t.ex Småland. Så man får välja: snyggt hus och inget jobb=inga pengar eller ett hus som man redan har+jobb= bra!Kram Kicki

2011-03-01 @ 10:51:03
Postat av: Anonym

Till: Kram Kicki



kom in på den här bloggen när jag sökte efter Ragn Sells logotype. Att inkludera arbetslösheten som en del av priset visar att priserna är galna i Stockholm.



Många amorterar inte idag. Säg att köparen lånar 2,8 miljoner med en amortering på 3000 kr i måndaden. Det tar 78 år att betala av 2,8 miljoner.

2011-09-15 @ 08:58:39

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0