Lucas försöker hjälpa till

Casper har kommit in i en liten förpubertal svacka. Utan minsta förvarning kan han brista ut i gråt så att tårarna sprutar. Inte blir det bättre heller av att ha en otäck lillebror som sitter bredvid och gapskrattar åt sin storebrors olycka.



Idag fastnade Casper vid ett svårt ord på F när han skulle göra sin läsläxa.


Casper:
Ffffff.... Ffffff... Ffffff.

Lucas: Ffffff vadå?! Ffffram? Ffffot? Ffffffrigolit? Ffffffffjant?

Casper: Ffffff.... Fffffff....

Lucas: MEN VAD?! Fffffffjorton? Ffffffffumlig? Fffffrost?

Casper: Ffffff....

Lucas: Mamma, vad försöker han säga, jag fattar ingenting av hans stammande?!

Casper: Men Ååååå! Mamma ta bort den där förbannade ungen när jag läser! (Sen sprutar tårarna på den sårade sonen)

Lucas: Jo, jo, men VAAAD är det han menar?!

Jag: Födelsedag. Det är jättelångt och jättesvårt. Så håll ut Lucas, snart kan berättelsen fortsätta. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0