Två av mina allra finaste...

...flickor träffade jag igår när Sara bjöd på middag i sin über fina lägenhet i Huddinge.

Värdinnan Sara som jag känt sen jag var 5 år


Hemma i lyxvåningen

 

Smilla och Sara gjorde middag och efterrätt, så fort jag erbjöd mig att hjälpa till flög båda upp och vrålade i kör;


Nej inte ska väl du laga mat, det fixar vi!


Hmmm, som ni förstår är dom missunsamma och avundsjuka för att jag själv alltid överglänser dem i köket som den kulinariskt självlärda kock jag är. Men storsint nog lät jag dem göra ett (amatörmässigt) försök att komma ikapp min kokkonst.

 

Jag kan ju aldrig tro att de mat-fryser-ut-mig med anledning av den middag där jag glömde bort att köpa den viktiga huvudingrediensen så att allting smakade mellanmjölk. Det måste dom ha glömt vid det här laget, eller drömmer dom fortfarande mardrömmar...?

Så jag blev förpassad till att duka och underhålla med historier från mitt mycket flashiga liv.

 

Sen tyckte Sara att vi skulle spela hennes nya spel. Jag som är extremt omodern tror fortfarande att spela spel gör man på ett bräde med tärningar.

 

Så inte i detta högteknologiska hem. Vi spelade Dance Star som går ut på att man följer en animerad dansare på tv:n som reggar alla rörelser man gör, sen gäller det att följa med i koreografin. Det var sviiin kul, har aldrig svettats så mycket på en tjejmiddag ever.

 

Jag vill passa på att varna känsliga läsare för det eventuella obehag som bilderna nedan kan frambringa, om jag uttrycker mig så här, det känns så rätt när man gör movesen, men det ser sällan så bra ut som det känns, fniss...



Jag                                   Sara                         Smilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0