Tidigare idag

 

Hämtade vi stora grabbsen hos mormor. De sov över där till idag och när jag frågade min kära mor om hur det gått svarar hon följande;

 

Det har gått hur bra som helst MEN jag blev så trött av att ha dem klängandes i gardinerna att jag var tvungen att lägga mig på soffan och vila upp mig en stund, jag begriper inte själv hur ni står ut, men det har verkligen varit hur underbart som helst!


Jepp, det låter som våra kids...

 

På väg hem. Lägg märke till min brosch på jackan. Den blev jag tvingad av tanterna i Guldfynd-affären att köpa. Omringad av kvinnor säger butiksbiträdet onödigt högt;

 

Butiks-subban: Eftersom du är klubbmedlem i Guldfynd får du köpa den här fantastiska broschen för bara 69 kronor.

 

Jag: Eeeh, det här med att ha brosch är ju inte riktigt min grej...

 

Butiks-subban: MÄH?! Vill du inte stödja Rosa Bandet?! Du är väl kvinna du med, du har väl bröst du också?!

 

En till subba ställer sig och tittar med avsmak på mig.

 

Jag: Jo, alltså jag...

 

Butiks-subban: 69 kronor för att rädda bröst det är väl inte något att tveka om?!

 

Så nu har jag en brosch på min jacka och satan i gatan vad många komplimanger jag har fått för den. Av tanter som är ett pling plong från döden som oxå stylar sin outfit med olika broscher.

 

Min bröst-brosch rockar. Det har Edna och Solveig sagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0