Skvaller

Glee är ju för er som bor under en sten ett TV program som handlar om en skolkör där medlemmarna är udda, utstötta och mobbningsoffer, ett gäng töntar alltså som sjunger fantastiskt fint tillsammans.



Jag följer inte serien själv, men jag har så klart all deras musik i I-poden, för er som ännu ej  laddat hem köpt musiken så är det verkligen ett hett tips. Glee drar in sjuka summor pengar,

Så till alla Glee älskare där ute kan jag meddela följande;

De säljer skivor för 650 miljoner kronor + ytterligare 41 miljoner kronor i lagliga nedladdningar (lagliga nedladdningar, why?)

För alla kläder och produktplaceringar drar serien in 490 miljoner kronor

30 sekunder reklamsnutt kostar 200 000 kronor och totalt blir det intäkter på 663 miljoner kronor.

Bara på att sälja DVD boxarna med avsnitten har dragit in 254 miljoner kronor

Det fina i kråksången är att Glee "bara" betalar artisterna 162 000 kronor för att få sjunga in en av deras låtar, vilket ju gör att utgifterna är hyfsat låga.

Eminem krävde 1.3 miljoner för att Glee skulle få använda hans låt "Lose Yourself". Glee nobbade. Men när Britney Spears lånade ut sin låt "Stronger" så ökade föräsljningen på hennes musik med 1160% Det är med andra ord fiffigt att låna ut sin låt oavsett om man får betalt eller inte.

Glee har haft fler låtar samtidigt på USA:s topplista än något annat band någonsin inklusive jättar som Beatles och ABBA.







Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0