Jag gör det för barnens skull



Alltså jag vill slå ett slag för oss föräldrar med lättare hjärnskador. Man kan inte vara helt perfekt som förälder, man måste visa barnen människans alla sidor och låta dem ta intryck av ens ibland lite udda handlingar.

Jag har precis kokat te (jag dricker 5 liter te om dagen) och ska bara lite nonchigt kasta i tepåsen i koppen, springer på toa (det gör man ofta när man dricker 5 liter te) kommer tillbaka och ser hur Lucas storögt stirrar på mig.

- Kan hundar dricka te?
säger han förvånat och jag följer hans blick till Luddes vattenskål där jag av, för mig, okänd anledning har slängt ner tepåsen som ligger och guppar bland hundsaliv och två svarta hårstrån.

- Ja, nu visade mamma bara hur man egentligen inte får göra, det här min son är alltså inte okej, begrips?
Lucas nickar långsamt och jag ser hur den här viktiga informationen sjunker in.

Om inte jag utbildar mina barn på detta sätt kommer dom aldrig klara sig ute i stora vida världen med alla freaks, herre gud sånt här gör jag ju bara för deras skull...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0