Hann jag före er med att få in granen?

Okej, jag vet att ni säkert har en begie tradition som säger att granen ska in tre dagar innan jul och pyntas med ungarnas krimskrams, för att sedan kastas ut tre dagar efter nyårsafton. Men den traditiionen suger, så nu gör ni om och gör som jag...

Granen ska in nu, helst igår. Den ska pyntas med dyrt exklusivt pynt som ni knappast hittar på IKEA. För er som har IKEA pynt i granen; Ni är helt utom räddning, varför inte hänga upp strumpbyxor och potatisskalare då också?Granen ska vara stilren, andas jullyx och vara färgkoordinerad.
Ni kan få välja färgtema själva, här kör vi stenhårt på rött och guld. Om ni känner att ni inte har någon vidare smak, jag nämner inga namn, så kan ni välja mellan silver och rött eller silver och blått eller guld och rött. Ni kan inte göra bort er.
Det är inte mycket jag anser vara värdefullt i mitt hem, men mina glittriga cirkusgiraffer är det finaste pyntet jag har i granen, därför skrek jag av fasa när jag såg några små otäcka pojkhänder fingra på mina dyrgripar.
- Rör mina giraffer och döööö!!!! väste jag sammanbitet mellan tänderna så att saliven flög.

Gå in i SIA butikerna och frossa i fint julpynt. Gå sedan hem och smuggla undan ungarnas handmålade glitterkottar till baksidan av granen, den som är uppkörd mot väggen, för att undvika gnäll.
Tydligen, av den alvarsamma bilden att döma så är det här med julgran ingenting jag tar lätt på.
Hur som, nu har ni knappt två veckor på er att komma ikapp mig, för sen smäller det!

Kommentarer
Postat av: Nate

Härligt men folk som förstår att ju dyrare kulor desto snyggare gran!

Tyvärr blir det inget pyntande för mig i år.



Kram Natalie

2011-12-12 @ 07:58:18
URL: http://onlynate.wordpress.com
Postat av: Sarah

Ha ha förstår att du håller hårt i dina otroligt vackra giraffer....själv har jag ju fått mina första dyrgripar till grannen för några veckor sedan av en viss Mrs Williams, tyvärr kommer dom få se granens ljus först nästa år :-).Kram

2011-12-12 @ 09:04:11
Postat av: Anonym

Om man nu ska ha en så vacker gran föreslår jag att ni köper en äkta gran, för er gran packar ni väl ner efter jul och upp till nästa? Eller hur?

2011-12-12 @ 18:42:07

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0