En liten uppmaning inför morgondagen...


Har ni sett Chris Medinas video, där han sjunger till sin flickvän som körde rattfull och ådrog sig en allvarlig hjärnskada? Se den, först är det klipp på henne hur hon var innan, sen är det klipp på henne hur hon blev efter bilolyckan. Ingen fylla i världen är värd att bli grönsak för, inte ens på nyårsafton.

Tänk på det imorgon, och tänk gärna på det åt andra också imorgon, jag vill fasen inte att våra gäster ska behöva möta någon av era berusade polare på vägen hem. Säg ifrån.

Kör inte rattfull och låt dig inte skjutsas av någon som har druckit.


Och ett år senare, ser livet för Juliana ut så här;

(Spola 1,5 minuter frammåt)

Nej, det är inte värt det. Till och med hennes mamma önskade att hon hade fått dö i smällen.

Plötsligt tycker jag att en taxiresa på en tusenlapp är riktigt billigt. Så värt att betala lite extra för att komma hem säkert.
Ha det jättefint imorgon, men urinera inte offentligt.

Kommentarer
Postat av: Johan Brodd

Läste ditt inlägg om alkoholen och vad som hänt med Chris Medina's fästmö. Postade direkt på fäjsbåken till mina vänner.

2011-12-31 @ 12:10:48
URL: http://www.m4um.net/wp/johanbrodd

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0