Sköldpaddan och haren

Idag fick jag ett erbjudande som jag bara inte kunde motstå.

Bokstavligt så.

Jag kunde inte motstå det eftersom att jag är nyanställd och då är det inte tillåtet att tacka nej till någonting what so ever.

Jag blev slugt tillfrågad att representera företagets avdelning på två (alltså inte bara ett) springlopp om året.

Så den snabbaste springigaste hurtkillen vi har på avdelningen glider upp bredvid mig.

Han:
Man tävlar i par.

Jag: Jag råkar vara en utmärkt löpare.

Han: Så bra. Då är vi två.

Jag:
Så när ska vi ut och kuta då?

Han: Ja, alltså, det blir ju inte du och jag. (HAHAHAHA!!!!) Eftersom att du är nyanställd får du springa med den långsammaste lunkaren i hela företaget. (MOHAHAHAHA!!!!)

Så nu laddar jag genom att ligga i soffan och slö-titta på 100 meters häcklöpning, samtidigt som jag äter chips. Jag riktigt känner kraften komma. När som helst nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0