Vår påsk i bilder

För att hedra minnet av Jesu lidande på korset, bjöd vi hem Caspers bästa kompisar med familjer, på vin och mera vin fest. Vi förklädde temat till en äggjakt i trädgården.

 

16 ägg snart preppade och klara...

 

Här står jag redo att ploppa ut ägg i hela trädgården. Det var svårare än jag trodde att minnas vart äggen hade gömts efter två glas vin, men när barnen väl hade tillbringat 20 minuter i trädgården och vi klippt loss lilla Ida som gick vilse i en taggbuske samt förmanat Melvin om att inte kissa på potentiella gömställen, så var nog alla barnen nöjda.

 

Våra kära vänner hade gjort en mycket proffsig avbild av hela vår familj som vinettikett. Ja. Jag blev rörd till tårar.

 

 

Idag har vi besökt våra mammor, började hos Theos mor i Tyresö, avslutade hos min mamma ute på landet på Torö

Någon driftig tant på kommunhuset i Tyresö hade fått den stora äran att besmycka Tyresös alla rondeller, och hon tog uppgiften på mycket stort allvar, här; En hängbjörk klädd med 2028 påskfjädrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0