Nu tänker ni kanske;

- Vad har hänt? Har Anna dött? Är bloggen nerlagd?

Svar; Nej. Jag har varit inne i huvudstaden och grillats av en rekryteringsfirma som vill att jag ska sälja kläder åt VeroModa. Dom sökte också en chefstjej som ska styla alla deras butiker.

Så när rekryteraren lite lätt frågade, känner du nån jävulskt duktig i branschen som har jobbat med skyltningar och varuhäng i butik, gärna från nån riktigt bra kedja, kunde jag malligt svara;

Javisst, jag känner Charlotte på HM, Natalie på Kappahl och Camilla på Gina Tricot. Tydligen har alla mina vänner gjort karriär i stor-kedje-butiks-branschen. Lite udda.

Vad hände med våra advokatdrömmar? De försvann när de visade sig att man väntades plugga i fyra långa år för att få börja sopa golvet åt advokatsekreteraren. To long!

 

Kommer ni ihåg Ally McBeal? Precis som hon skulle jag bli när jag blev stor. Det blev jag inte. kanske lika bra, med tanke på att Calista Flockhart som spelade Ally McBeal en gång sa, i syfte att förneka sin anorexia;

 

"Det är inte sant att jag inte äter, jag älskar fredagsmys, jag kryper upp i soffan med två riskakor och frossar tills det svartnar för ögonen!"

När vi ändå är inne på min forna idol, så kan jag avslöja att tanken var att Calista skulle göra rollen som Susan, i Desperate housewifes, men sen landade i slutendan Terri Hatcher den rollen. Dom är ju lika smala båda två. Dom hade nog gjort den lika bra.

Terri Hatcher som Susan

Vilken tur att ni har mig, hur skulle ni annars få sån värdefull kunskap och information...?




Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0