Godmorgon!

Så här är det mina vänner, Theo driver en lunchrestaurang i Stockholm, som ni förstår så är det väldigt relevant för oss att rösta på det parti som tillför hans bransch mest.

Som det ser ut idag köper Theo in råvaror och får därmed betala 12% moms, men när hans sedan säljer de här råvarorna vidare, då måste han betala 25% moms. I längden blir det ohållbart eftersom att branschen inte kan göra momsavdrag som alla andra branscher faktiskt får.

Restaurang efter restaurang har slagit igen eller ligger ute för försäljning på blocket i Farsta, där Theos ställe ligger. Dom fixar inte det här längre.

När restaurangerna slår igen, så får vi ökad arbetslöshet i Sverige. Nu vill dom ändra den här regeln. Momsen ska bli 12% både vi inköp och utsälj, vilket skulle göra så att restaurangerna tjänar några % och har råd att börja anställa igen.

Naturligtvis tycker nu äckel-facket att det här är skandal. Ska restaurangerna börja tjäna pengar helt plötsligt, fy vad dåligt!! Jag blir så trött på det här, för det handlar bara om en enda sak, att en hel del svenskar ev. kan börja plocka ut lön och det är så jävla typiskt svenskt att göra allt man kan för att stoppa det här.

Jag tror att jag ska sadla om helt nu och börja jobba som uteliggare istället. Fast det dröjer väl inte länge förrän de också ska börja skatta bort sina 50 öringar...

Kommentarer
Postat av: Camilla

"äckel-facket"....wooooo, vad skulle morfar säga om detta... :)

2010-09-01 @ 10:31:30

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0