Ett väldigt litet bröllop...

Theo bjöd några stammisar igår på Caféet´s galet goda lasagne, han gör så ibland, på cafée språk kallas det för att man gör en "Syriamare" = man sätter sig ner med gästerna och käkar och snackar skit ett tag.

Hur som helst. Butikschefen på Twilfit gratulerade till bröllopet och berättade att hon själv snart skulle till Israel på bröllop. Men ett bröllop i minsta laget, bara 140 gäster. I Israel är detta nästan så få gäster att man få skämmas lite.

Så när brudgummen hade ringt för att boka en DJ så frågade såklart denne hur många gäster som skulle komma.

Brudgum: 140 gäster totalt.

DJ: Oj då! Det var tråkigt att höra, men du, oroa dig inte, vill du att jag ska hyra in statister som kommer och dansar på bröllopet? Jag menar, så att det inte ser så tomt ut...?

Ha ha ha! Vi hade ju bara 65 gäster hos oss, antagligen hade ett sånt bröllop räknats som så meningslöst att det helt hade fått ställas in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0