Vilsna, kristna och demokrater

Kristdemokraterna vill byta namn, de tror att folk som inte är kristna, typ alla, tycker att deras namn är obehagligt, problemet är bara att de inte riktigt får till det, de har några förslag och jag är ledsen att säga det, men om det är möjligt har de hittat alternativ som är ännu mer sektvarning än deras nuvarande namn, förslagen är;

Familjepartiet Kristdemokraterna: Låter som såna där genomskinliga människor som far omkring och knackar dörr. Jag skulle då inte släppa in dem.

FFFF: Står för Frihet, Familj, Flit och Företagsamhet: Nå, kommer ni ihåg vad det står för? Inte jag heller. Det låter lite som en början på de nya 10 budorden, bra ändå med förkortning, för ingen lär minnas vad partiet heter.

Verklighetens Folk: Ha ha ha ha!! Detta har tydligen Kristdemokraterna diggat så hårt att de varumärkseskyddat frasen hos patent och reg. verket. Ha ha ha!

Kristen demokratisk Samling: Mer sekt än så blir det inte. I rest my case.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0