Lilla ICA butiken i Ösmo...

...levererade idag förstklassig underhållning. Det blev nämligen högljudt bråk och för en gång skull var jag varken upphovsman till detta eller ens inblandad.

En invandrare mot en smygrasist. Invandraren var bäst klädd, så jag höll på henne, hon hade nämligen svarta små paljetter i sin sjal (sjalen som tydligen ska rädda muslimska kvinnor från våldtäkter fråga mig inte hur) som piggade upp.

Invandraren:
Ej, halå, jag stodd där före dig vad gjor do?

Smygrasisten: Nehej, Jag stod före dig, du trängde dig.

Invandraren:
Do måste rrrespekterra att jag stodd här forst.

Smygrasisten: Mäh, du bara stod och vrålade Mohammed Mohammed, som om det här vore en annan jävla bönestund. Då gick jag före.

Invandraren: Dätt är min sån som heter Mohammed, jag ropa på honom for han hade varorna. Du måste rrrespektera att jag stodd här forst.

Smygrasisten: Jag måste inte respektera dig eller nån Mohammed alls, jag var här först, FÖRST, fattaru?!

Invandraren: DO! DO MÅSTE RRRESPEKTÄRA ATT JAG STODD HÄR FÖR...

Smygrasisten:
Ha ha ha, titta, nu lägger jag upp alla mina varor på disken, ha, titta nu börjar hon ta betalt oxå, ha ha ha, och det är BARA för att jag stod här först!

Det kändes som om sjaletten med alla paljetterna skulle lätta från huvudet en stund, det lustiga var att båda bråkstakarna hade precis 4 varor var, så någon längre stund hade ju ingen av dem behövt vänta. Nåja, trevligt att någon försöker förhöja spänningen i lilla Ösmo...


Kommentarer
Postat av: Machi

det va en kul ordväxling! finns de många invandrare i Ösmo? eller är de extremt få, typ som i Ekerö? Jag är blandad etniskt och funderar på Ösmo men undrar om man typ skulle bli ensam som icke helssvensk om man flyttade dit.. då vill man ju inte bo där



2011-03-18 @ 01:19:18
Postat av: Annas Finaste svarar:

Hej du söte!



Du är såklart jättevälkommen till Ösmo!



Du blir inte ensam, men det finns inte så jättemånga invandrare, vilket ju betyder att vi gott behöver mixa upp vår lilla by lite till.



I min sons fotbollslag spelar t.ex. två sköna gossar från Turkiet och totalt är de väl runt 25 grabbar i laget, jag vet inte om det ger en rättfärdig bild av invandrarantalet just här, men å andra sidan gör vi inte skillnad på folk och folk heller.



Packa väskan och kom, du är så välkommen så, vi ses kanske på ICA?

2011-03-18 @ 09:21:37
URL: http://annasfinaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0