Kan inte vara helt lätt...

Jag brukar läsa Oksana Anderssons blogg ibland, hon bor ju med sitt fotbollsproffs Chippen i Saudi Arabien. Hon skriver ofta om kulturkrockarna som blir.

Hon får tex inte köra bil själv, utan måste ha chaufför, hon får inte vistas utanför sitt campus i vanliga kläder och hon får inte se fotbollsmatcherna inne på arenan, eftersom att kvinnor är förbjudna där. Både hon och Chippen blev dessutom inkallade på förhör eftersom de togs på bar gärning inne på flygplatsen, brottet; Chippen hade kysst Oksana på kinden, han tänkte sig inte för, det var över på en sekund och folk blev helt hysteriska.

Här kommer hennes senaste inlägg;

 

Idag skulle jag in i ett köpcenter och vid ingången kom det fram en kille till mig som undrade om han fick gå in med mig. Jag frågade självklart varför och då berättade han att idag var det en dag som män  inte fick gå in själva på köpcentret.

 

Jag såg verkligen hur kvinnorna tittade på mig och dom förväntade nog inte att jag skulle säga

 

-ja visst gå in med mig.

Jag fick mycket arga blickar på mig och det enda som kom ut ur min mun var

 

-Its your country, its your rules...

Kvinnorna vände sig snabbt bort och killen fick följa med mig in så han var glad för det.

 

Jag "råkade" tappa bort honom direkt vi kom in.

Vilka regler det finns här alltså. Skulle ta mig evigheter och skriva om det.

Nej vila nu....

Inte bara alkohol som är förbjudet här....


Kommentarer
Postat av: tess

fin blogg :D

2010-10-27 @ 12:36:20
URL: http://tesssjberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0