Iiiiik!

Lämnar in Lucas på dagis i morse, allt är som vanligt, massa barn som härjar och skriker i asfula mjukisbrallor med spindelmannen på. Pussar på Lucas och ska precis gå när mitt östra öga ser något mycket obehagligt på anslagstavlan.

"Torsdag 21/10 FOTOGRAFERING"

Iiiiiiik!!!!
Rusar in på Lucas avdelning, synar honom uppifrån och ner, börjar spotta i mina händer för att lägga hans små fjuniga hårstrån rätt på pannan för att skapa en lite coolare look. Tittar på tröjan, en t-shirt som går i svart och lila, visseligen i något så tjusigt som organiskt bomull, men det kommer ju inte att synas på fotot, panik. Rotar runt i hans lilla extra-klädes-låda, hittar, inte helt oväntat, bara fula kläder som han bara får använda i nödfall.

Blir irriterad på Lucas som rufsar runt i håret. Blir irriterad på dagisfröken för att hon har noll förståelse för att han måste se bra ut. Blir irriterad på mig själv. Skit oxå.

Kommentarer
Postat av: sara k

Hahaha så har jag också gjort, varje gång!

2010-10-21 @ 15:31:17

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0