En räksoppa utan räkor

Igår åkte vi hem till lilla familjen Strandgård på en udda trerättersmiddag. Hela tattarfamiljen packade ihop sig i turnebussen och så stack vi.

Sarah & Niclas äger ju ett blomsterföretag, så istället för en blomma fick de detta lätt schizofrena paket med ett väl utvalt antal gåvor bestående av doftljus, en te-sil och partystrumpor.

Värdparet och Hugo

Sara och hennes dotter Julia dök upp, så också Alexandra och Peter som hade lämnat bort sin lilla son och såg fram emot en barnfri afton, men ack så de bedrog sig. När de steg in i stugvärmen fullkomligt kryllade det av osnytna ungar som tiggde chips, cola och uppmärksamhet.









Det barnfria paret Peter & Alexandra

Mycket rutinerat placerade jag ut mina barn i olika famnar så att jag själv skulle kunna äta ostört. Här håller Sara i Hugo.

Middagen var jättegod, den bestod av en utsökt räksoppa, dessvärre hade man missat att köpa nya räkor, så vi åt den utan räkor, men vad gör väl det, när de hade gjort en kycklinggryta som de kommit ihåg att köpa kyckling till, Niclas hade dessutom bakat eget bröd som han krävde att Theo skulle börja sälja i restaurangen?

Som efterrätt gröpte vi ur en jättesmarrig annanaspaj som råkade bli liiiite bränd i kanterna. Theo hade som om han vore synsk oxå tagit med sig en cheesecake med passionsfrukt. Som smakade väldigt mycket passionsfrukt. Hur som haver var det en ljuvlig afton, tusen tack för allt!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

I vanliga fall brukar jag ju inte kommentera inlägg, men nu när jag vet att man kan vara anonym och inte behöver skriva in sin mailadress, så vågar jag ju naturligtvis göra det ;) Vilka fina bilder du tagit, du verkar ju vara expert inom området "foto" och det tycker jag du ska hitta på nån affärsidé kring... För övrigt tycker jag att det där med barnvakt verkar överreklamerat, dagens barn kan man väl bara sätta framför en film... Tack för en härlig blogg/Anonym

2010-10-24 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0