Slå det om ni kan

Igår gjorde jag någonting som jag strängligen vill avråda ifrån. Jag utförde tre dagsutflykter på en och samma dag.

Vi började i Tumba där jag och de minsta små kottarna gick till Lekslottet.

För er som inte har haft den oerhörda  förmånen att få åka dit kan jag avslöja att det är ett ställe dit trötta föräldrar går för att rasta sina inte alls lika trötta barn.

Jag åkte dit med Jeanette och hennes yngsta barn Linus och Hanna, väl där träffade vi även Madde och hennes lilla bus Nova.
Skillnaden mellan att ha en bebis som knappt kan krypa, som Hugo och Hanna och att ha en galning som kan gå, springa, hoppa och finta bort sin mamma, som Nova, är oändligt stor.

Nova kastar sig fram med famnen full av bollar somn hon stulit ur bollhavet

Medan jag och Jeanette satt på arslet utan att röra oss en cm gick Maddes mesta tid gick ut på att jaga Nova.

Graciöst tog sig Madde upp i hoppborgar, svingade sig fram i lianer och kastade sig ut i ruschelkanan, ha ha ha, MEN jag fick också rysningar när jag såg vad Hugos nästa fas kommer att innebära.

Fast då ringer jag nog Madde och byter till mig Nova i ett halvår eller så, så får Madde jaga rätt på Hugo också.


Direkt efter lekslottet åkte vi och köpte en jättestor farsdag present som vägde apa och lite till, därifrån iväg till simhallen, den här gången med fyra barn, eftersom att Caspers kompis Melle följde med. Och därefter utan att hinna torka håret eller skälla på barnen för att de gick ut ur badhuset utan jackor kastade vi oss in i bilen för att ta oss till Heron City där Sarah och Niclas väntade, och tänk bara 45 minuter försenade var vi på plats för bowling och middag.

Någon mamma därute som gjorde bättre ifrån sig igår på aktivitetsfronten än mig? Nä, jag trodde väl inte det heller, latmaskar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0