Nä nu får ni sluta supa så förbannat...

...det kostar tydligen skattebetalarna 62 miljarder kronor om året bara för att få rätsida på alkisarna. Jag känner att en hel del av mina vänner kvalar in i den gruppen på sikt, så nu får ni ut och jogga istället. Man kan ju ha trevligt på en parkbänk utan sprit. Nä, det kan man ju föstås inte, men här är en annan idé.

Istället för att kämpa med att rehabilitera dessa looses så kan vi väl bara kort och gott skicka dom till någon avkrok i Norrland (där super ändå alla redan, troligen för att hålla värmen) där dukar vi upp alkohol för 10 miljarder kronor.

Låt oss säga att så mycket som 1 miljon svenskar behöver bosätta sig på detta livslånga cocktailparty i Korpolombolo, då sparar vi in 52 miljarder kronor + att alkisarna kan leva lyckliga och på sikt dö ut av alkoholförgiftning vilket verkar vara alkisens våtaste dröm ändå och vi andra får som tack för att vi inte är på spritboendet dela på dessa 52 miljarder.


Det blir 6 500:- som lämpligen bör utbetalas sisådär 2 vecko innan julafton. Alla som är för detta förslag där ALLA vinner räcker upp en hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0