En dag i avundsjukans tecken

Igår åkte jag hem till min vän Anna, och kikade på hennes nya lyxvilla som hennes darling boyfriend Fredrik har byggt åt sin stora kärlek. Det är lite mera ordning därborta kan man säga, till skillnad från här hemma.

Jag började ana oråd redan när jag parkerade utanför detta enorma palats. Ett visst obehag smög sig på. Är Anna och Fredrik såna som färdigställer sina projekt? Mycket tydde på det när jag klev in i deras nya superfina 10 miljonersvilla...

Snart färdiga drömkåken...

Här är Anna med sin lilla bulldog Nova, i bakgrunden ser man lilla sötnosen Alva

När man kom en trappa ner så var hela nedervåningen nygjord.

Anna hade fått en jättefin tvättstuga...

...En liten lyxig toalett...

...inte mindre än två duschar...

...ett master bedroom - till kattjäveln...

...och som inte det vore nog, så har hon en bedårande söt liten dotter.


Jag åkte därifrån med en känsla av att det finns en Anna, som är lite finare än jag, och den känslan har inte riktigt övergett mig än. Om Anna startar en blogg, så får ni lova att inte överge mig, ok?

Nu ska jag tvinga Theo att bygga klart vårt hus så att våran hund också kan få en egen kingsize säng att sova i...

 


Kommentarer
Postat av: Anna Löfgren

Nu överdrev du nog en liiiiiiiiten smula...:) Men det var gulligt skrivet!!!

Puss

2010-11-28 @ 21:23:44

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0