Anna Af Stockholm

Jag har gjort storstilat stadsbesök inne i huvudstaden och besökt ubertjusiga frisersalongen Af Stockholm.



Tjejen som klippte mig heter Emilia och är sådär supertrendig och proffsig som bara frisörerna i city är.
Annat är det i Nynäs där man kan gå gråtande ut på gatan efter det att nån galning med sax har våldfört sig på ens hår å det grövsta.
Så går det inte till på Af Stockholm kan jag medela. Där går det till så här:

Emilia: Jaaa du Anna. Jag måste bara få fråga. Har du gjort det här själv? säger hon och drar sina perfekta frisörhänder genom mitt missfärgade katastrofhår med tio centimeter mörk råttfärgad utväxt.

Jag vill ljuga. Vill säga, Kan du haja att Björn Axén den jäveln har gjort det här?! Alltså jag var så förbannad när jag gick ut därifrån att jag kände att jag vill ringa och varna kronprinsessan inför sin bruduppsättning där.
Men det gör jag inte.

Jag: Det kan vara så att... Att jag har färgat lite själv, ja. Viskar jag tonlöst.

Emilia: Mmmmm, jag ser det, det märkliga är att överhåret är färgat i Guds alla nyanser medan underhåret är helt ofärgat. Hur tänkte du där?

Ja hur fan tänkte jag där? Jag börjar se på mitt hår med Emilias proffesionella saxögon. Ser att det som en gång var mitt hår nu ser lika smakfullt ut som en välbärgad kvinna från Vit-Rysslad. En sån där tant som alltid har lite lite rosa läppstift på ena framtanden. 



Då lutar sig Emilia fram och säger med stort allvar i rösten; Anna, du behöver inte se ut så här längre. Jag ska göra dig snygg igen.
Och då känns det så fantastiskt, som om Jesus själv har rört vid mig och mitt sargade djurkadaver på huvudet.

Så alla ni vanvårdade med kluvna toppar och en färg som går från brandgult till mosgrönt med inslag av katastrof och som är i stort behov av att vara otrogna mot er vanliga frisör. Ring till Emilia 08-31 07 05, så rättar hon till det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0