Mord i sinnet

Casper har en kompis här som ska sova över, Joel. Dom far runt i hela huset just nu, höga på socker från en glass, och lever rövare. Om ni vaknar före klockan tio imorgon bitti så mördar jag er, berättar jag allvarligt och pedagogiskt för dem när jag just ertappat dem med att jaga varandra med mina svindyra prydnadskuddar i vardagsrummet. Pojkarna nickar, tagna av allvaret. Sen vänder jag ryggen till och då hör jag ett brak som jag sent ska glömma.

Nu ska jag dricka precis ett glas rödvin i stora djupa lugnande klunkar, man får nämligen inte bli full när man ska vara barnvakt åt husets dyrbara inredning. Jag kanske inte måste vänta ända tills imorgon med mördandet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0