Har ni hört att...

USA testar en ny lag som är uppe på förslag. Jag måste ge dem cred för att de har råd att sysselsätta även de mest intelligensbefriade människor i sitt på många ställen hjärndöda land.

Lagförslaget lyder; Om en gravid kvinna får missfall, ska hon kunna anklagas och dömmas för mord.

Visst är det en bra idé? Man säger väl att så mycket som var femte graviditet leder till missfall, oftast utan att kvinnan ens märker det, men låt oss säga att kvinnorna i USA skulle börja märka av alla sina missfall, då skulle USA behöva bura in ca 29,8 miljoner kvinnor på kort sikt. Och länge skulle de ju få sitta oxå, för att mord, det är ju inte att leka med eller hur?

Men aborten är fortfarande laglig, så jag antar att vissa "mord" anses bättre än andra? Jag ska ringa Obama i eftermiddag och fråga hur det är tänkt egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0