Förtroendet är mycket mycket lågt

Jag ska på en sydafrikansk afton med mina flickvänner på fredag. På inbjudan stod det att var och en skulle få en liten uppgift att förbereda inför middagen.

Här är några utav flickvännerna, Smilla, Kajsa och Sara

Jag såg framför mig hur min vän Sara som håller i trådarna, skulle anförtro hela varmrätten åt mig, jag skulle komma i Theos kockjacka med ett stort vildsvin på axeln som jag fångat ute på fältet, mina tjejkompisar skulle imponerat se på medan jag grillade grisen över öppen eld, snurrade den sakta på ett spätt, "Men Anna", skulle de hänfört viska, "jag hade ingen aning om att du kunde slänga ihop ett vildsvin så här." Då skulle jag ta fram min sabel och graciöst snitta vildsvinet i 10 rejäla kotletter, som en liten final till min show. Sen skulle alla applådera.

Ta med 6 sötpotatisar. Det står så på mitt sms.

Nu har det nog blivit fel? Blir det inget vildsvin? 6 sötpotatisar, det tar jag som en förolämpning. Jag har försökt tigga till mig efterrätten, men hon vägrar. 6 sötptatisar. Hur ska jag någonsin kunna bli kvällens stjärna med sex potatisar? Förtroendet är mycket mycket lågt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag visste att du skulle skriva om det. Jag har faktiskt en gång blivit anklagad för att vara en tyrann i köket, svårt att tro men det är sant. Hur som helst, jag tror inte du förstår hur viktiga dessa sötpotatisar är, de är ju det viktigaste på hela menyn! Har fullt förtroende för dig. Alla kommer fråga mig var jag hittat dessa fantastiska potatisar och jag kommer då att säga att det är du, Anna Brodd som åkt land och rike runt för att hitta de sex bästa sötpotatisarna i landet! Du kommer hyllas som den hjälte du är, tro mig min vän...puss

2010-06-08 @ 17:44:06

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0