Är du verkligen helt säker...?

På onsdag ska jag och Theo skriva på ett idiotpapper om att Theo är pappa till Hugo. Den elaka tanten kommer att kalla in oss i hennes fula lilla kontorsutrymme och där kommer hon tillsammans med två opartiska vittnen att stirra Theo stint i ögonen och sedan med dramatisk röst väsa fram mellan huggtänderna ;" Är du helt säker nu, är det verkligen din son det här?" Och då måste Theo, för tredje gången i ordningen hålla sig för gapflabb och stirra tillbaka på elaka tanten och mycket dramatiskt viska "Japp". Sen är det över.



Nu kanske ni undrar varför man inte bara tar ett faderskapsblodprov på BB och får det svart på vitt direkt liksom, jo förstår ni mina vänner, det är så illa att i Sverige har i dagsläget vart 5:e barn "fel" pappa.
Alltså bör minst några stycken utav Lucas dagiskompisar vara skrämmande lika den snälla brevbäraren i området. Ska faktiskt spana på det nästa gång jag hämtar, och om det här skulle uppdagas redan på BB när man istället kan leva lyckliga i en lögn, då skulle det bli såååå krångligt för alla, inte minst den nyblivna mamman som får börja med att förklara varför hon alltid sminkat sig innan hon hämtat posten. Ni hajar problematiken va. Det är bättre att vi inte tar några blodprover utan istället frågar den stackars lättlurade pojkvännen, och om han tror att det är hans barn, ja då vill ju inte gärna den elaka socialtanten och hennes två helt opartiska vittnen till den här lögnen krångla.

Fast Theo kan vara lugn. Jag är väldigt monogam förstår ni.

Nu vill jag ju inte skrämma upp någon, men gå hem och ta en titt på er pappa. Är du helt säker på att han verkligen har producerat dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0