Vad gör ni här???

Måste just Sveriges alla innevånare befinna sig på Gröna Lund samma dag som jag och barnen ska åka dit? Inte en enda parkeringsplats nånstans. Förbannade mähän till turister som irrat sig bort till Djurgårn bara för att göra mig irriterad. Ibland undrar jag om Gud hyr in extra statister bara för att göra livet surt för mig.

Det var kö för att överhuvudtaget komma in på Grönan idag. 20 meter fucking kö!!! Vet ni varför? Jo för att det där hysteriskt dåliga programmet Sommar Krysset spelas in idag, folk står på fullt allvar i kö för att få komma in och sitta i ösregnet på en plaststol och väntar sedan där i timmar på att kanske, och jag vill understryka ordet kanske få vinka i tv. Grrrrrrrrrrrr!!!!

Visst ser de ut som det perfekta paret? Mmm får skaffa mig lite fulare vänner...

Vi sket i Grönan. Vi åkte till Heron City istället. Där köpte vi ett slags spelkort som vi laddade med 400 spänn som ungarna fick spela bort på en massa crap de inte riktigt hajade.

"Man ska slå på huvudena när de hoppar upp ur sina små hål." Barnet står helt stilla, kaninjävlarna hoppar upp och ner i sina små hål. Barnet slår inte en enda gång med jätteklubban av plast.
"Nu nu nu, där slå slå slå... Nä, nu försvann han ner i hålet igen." Och med stora lysande neon bokstäver blinkar texten "Du fick.... NOLL poäng!" på skärmen.



Jag: Attans, ja ja, nu går vi vidare.

Lucas: Mä, jag vill försöka igen ju!

Jag: Allvarligt? Vill du slösa bort mer pengar på det här? Lucas raring, lyssna på mig, du är en sann krigare, blod, övervåld och tortyr det är lite mer din sport. Men kanin-klubbning? Not so much!

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0