Två gamla tanter på stan

Idag har jag och min vän Sara varit i Sickla köpcentrum på shoppingdag. Sara ska på stort kalas och behöver en klänning som får henne att se helt fantastisk ut. Det är inte så svårt, Sara är fortfarande så snygg att killarna vänder sig om efter henne på gatan och skulle utan tvekan kunna få en batikfärgad kofta att se ut som en dröm MEN Sara har blivit en gammal tant. Jag oxå.



Vilken puma va? Ni förstår varför jag inte lägger upp bilder på mig bredvid den här perfektionen...

Sara gick runt och klagade på sin onda höft, att klänningarna var för korta och att det var stökigt i butiken.

Jag klagade på att musiken var för hög, att butikerna inte var barnvagnsanpassade och att jag har ett slags gädd-häng av hud hängandes runt min ack så åldriga kropp.

Sen tittade vi förskräckta på varann och insåg att vi börjar bli gamla, för mitt inre såg jag mig och Sara sitta ute på en veranda i varsin rosa korgstol, stickandes en praktisk liten yllekofta, omgivna av sju hittekatter och dålig andedräkt. Skjut mig långsamt.



Som en liten snöängel...

Därför har jag nu köpt ett paket Hubba-Bubba. Ingen äldre tant skulle någonsin frivilligt ertappas levande med att tugga Bubba, alltså är jag fortfarande ung, snygg, rolig och nu med väldoftande Hubba-Bubba andedräkt. Jag rockar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0