En liten fundering

Är vi nöjda med att varje enskillt land har rätt att stifta sina egna lagar, eller skulle det vara bättre för alla om vi I- länder som valt att leva i nutiden och helt släppt wilda western kunde få utforma en rimlig lagbalk?

Jag bra undrar, när jag läser att Iran har haft godheten att mycket nådigt ta tillbaka sin "Stena till döds dom" på en kvinna som efter det att hon blivit piskad med 99 piskrapp erkänt att hon varit otrogen mot sin man. Tydligen så tycker inte Iran längre att hon promt måste stenas till döds för detta brott, utan de har nu lovat att hitta på ett annat straff.

Kanske livstid i ett iranskt fängelse, eller något annat fiffigt som att kanske bada med vithajar, balansera på strömförande elledningar, eller varför inte bungy jump utan gummiband? Jag håller med Iran om att stening till döds börjar bli lite old news, de behöver liva upp sina dödsstraff mot otrogna kvinnor.

Det har alltså krävts enorma protester av rättsorganisationer, kändisar och medmänniskor för att stoppa denna stening, är det verkligen okej?


Varför kan inte alla män i Iran vara som den här fina killen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0