Det låter väl rimligt??

Jag kämpar som ett svin med att gå ner i vikt nu. Det är rätt kul, man får träna varje dag, idag har jag joggat, gjort utfall och hoppat hoprep (med mitt helt sprojlans nya rosa hoprep med glitter på) utöver det får man läsa på förpackningar och förfasas över hur mycket skit det får plats i en förpackning. Som belöning går man ner i vikt.

Det står 15 000 fettsäckar i kö för att få göra en förminskning av magsäcken. Det är bra, vi i Sverige har räknat ut att det är billigare att operera dem, än att tvingas serva dem med mat och tvätta dem mellan deras äckliga fettväck när de blir så stora att de inte kan resa sig ur sängen längre. Vi är ju ett sånt land, ingen behöver ta ansvar för någonting, skattebetalarna ställer alltid upp med mer pengar om någon gjort bort sig, tryckt i sig oändliga mängder mat tex, då opererar vi så att allt blir bra igen. DDet här kostar förstås sjukt mycket pengar, men långsiktigt är det ändå billigare.



En liten sak bara, ett litet löfte som jag väntat på i en sjuhelsikes massa år, men som tydligen inget parti tagit upp som förslag än inför valet. Lyssna nu och ge det en chans;

Vi opererar dig kraftfullt överviktiga människa helt gratis, vi ger dig alla förutsättningar att lyckas MEN, om du är så jävla IQ befriad att du går upp i vikt igen (som oroväckande många faktitiskt gör) och liksom pissar på alla skattepengar vi lagt ut, då blir du återbetalningsskylldig för operationen.

Det låter väl jävligt rimligt? Alla vinner, skattebetalarna, fettsäckarna och kön till denna lyxoperation lär krympa drastiskt...

Jag säger då det, man skulle ha blivit politiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0