Hurra, äntligen händer nåt hysteriskt roligt!

Ja men vad är det för fel på folk egentligen, läs detta och vrid er av skratt, det är bara för roligt!

 

"Smaken sitter i hålen", lyder reklamen för en ost.

Den formuleringen föll inte alla i smaken.

–Mycket obehagligt, tycker en konsument som nu anmält reklamen.

Kvinnan såg reklamen några gånger på tv innan hon reagarade. Vad var egentligen ostföretagets budskap?

– Jag blev provocerad. Smaken kan väl inte sitta i hålen? Tillslut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon.

Kvinnan bestämde sig för att anmäla reklamen till Konsumentombudsmannen.

– Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.

"Unika hål"

Vd Magnus Ekstrand på företaget Wernerssons Ost, som tillverkar osten, tycker att det är tråkigt att kampanjen väckt sådana reaktioner.

– Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.

Fokuseringen på hålen beror på en patenterad process som gör att just den här osten får extra stora hål.

Konsumentombudsmannen ska nu se över om ostreklamen strider mot några av de regler som gäller för reklam för livsmedel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0