Att göra listan:

1) Ringa och skälla ut tanten på Preem för att deras obemannade mack aldrig kan printa ut nåt kvitto, vilket i förlängningen betyder obehagligt samtal från skatteverket.


2) Besiktiga bilen. Jag är inget fan av bilbesiktiningen. Jag brukar sitta och nojja innan det blir min tur, tänk om jag missar hålet när jag ska köra in i deras garage, jag kanske krockar lite med ena väggen, skrapar upp ena sidan på bilen och får alla lastbilschaufförers hånflin i nacken. Mardröm. Jag brukar inte missa garageporten, men OM, ja då skulle det vara förödande för mitt självförtroende.


3) Städa hela huset. Alla 3 våningar. Fy fan. Men ni förstår att när min familj har varit hemma samtidigt och trängt ihop sig på våra ynkliga kvadratmetrar, då ser det ut som om en brasiliansk karnival har dragit fram här hemma.


4) Storhandla.




Kommentar:
Ni vet hur de flesta längtar tills det blir fredag. Vi småbarnsmammor längtar alltid tills det blir måndag, för då kan vi återta makten över våra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0