200 spänn är ju 2 drinkar på krogen

Jag fick just ett sms av en vän. Jag tjoffar upp det till er. Det är så omständigt att skicka till hela min telefonbok. Jag skulle ju försöka att bli lite mer mogen. Jag börjar nu. Här kommer sms:et. "Barn i Pakistan behöver vatten, medicin och skydd nu! Många dör varje dag. Du kan vara med och rädda liv för en liten slant. Smsa BARN till 72950 och ge 200 kr. Sänd gärna vidare! Mvh Rädda Barnen"

Sånt här får man alltså skicka till mig. Man nåde den lilla fjant som klämmer ur sig ett kedjebrev till mig.

Jag kan lugna alla er töntar som besvärat mig genom åren med detta trams, att det händer inget.
Jag har inte drabbats av 7 års olycka för att jag inte direkt skickade era små hot vidare till minst 7 vänner inom 10 minuter. Inte heller skickade jag 7 komplimanger till 7 vänner, för att se om vår vänskap var sann vilket skulle bevisas om jag fick tillbaka 7 komplimanger, skämtar ni med mig?

Ni förstår väl att de här smsen inte alls är skickade från änglarna i himlen, de är från början skapade av mobilbolagen och jag kan säga er att varje gång ni skickar ut 7 sms till 7 vänner inom 7 minuter så gnuggar VD:n på Telebolaget händerna av lycka, och så lättförtjänta pengar ska de väl ändå inte få?

Då är det bättre att skicka 200 spänn till de svältande barnen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här, så blir jag glad!!!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat min vän?:

Trackback
RSS 2.0